Lakrits Söt fra Kolsvart

Lakrits Söt Kolsvart AB - Malmö

 Ok, da er det bare å sette i gang! Nå har jeg så mye lakris at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre.

Men vi begynner med litt lekker svensk lakris fra Malmö! Jeg fikk tilsendt smaksprøver fra Lakritsfestivalen, men møtte også disse trendy menneskene på Lakritsfestivalen - der jeg kjøpte enda mer!

Det er så mye lakris jeg skal skrive om akkurat nå at jeg ikke en gang klarer å komme i gang! Beklager ventetiden, jeg lider av momentat overveldelse.

Hvordan den ser ut:
Brun pose med sjarmerende rustikt påtrykket "Lakrits Söt Kolsvart AB Malmõ". Lakrisbitene er tykke mynter, halvmatte og myke.

Hvordan man skal spise dem:
En mynt holder godt til to biter, må smattes og tygges. Har høyt gomlepotensiale, så egentlig burde det vært med en trakt.


Smaksnotater:
Lukter saftig, nesten smøraktig rikt og herlig. Myke noter av karamell, plomme og lett metallisk lakris. Søtt og velduftende. Lakrisen er myk og lett seig, spretter fint mot tennene. Smaker søtt og mektig av lakris, veldig, veldig bra saker. Ettersmaken er fortsatt søt og lett plastaktig - nesten ikke merkbart riktignok! Så i sin helhet en svært vellykket søt lakris.


Karakter:
9/10

Anbefales!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei og hopp!