Konnerup & Co - Lakrids Salmiak


Konnerup & Co Lakrids Salmiak
 Denne lekkerbisken kjøpte jeg på Oslo beste vestkant's CCVest sitt Smageriet. Denne vesle stangen for den nette sum av 17,50. Helt ærlig? Ikke langt unna et røverkjøp, for selv om det er en liten stang på nette 30 gram har den mye å by på!

Konnerup & Co er en dansk godteriprodusent som lager veldig mye lekker konfekt, jeg hadde aldri hørt om dem før jeg kom over denne stangen. Nå sitter jeg og sikler over alle de fine konfektbitene og søtsakene de har på hjemmesiden sin. Sukk... og denne lakrisstangen finnes i deres nettbutikk.

Hvordan den ser ut:
Svart stang av lakris pakket i klar plast med lyseblå dekor.

Hvordan man skal spise den:
Snafses omhyggelig bit for bit, kan kanskje dele en liten bit med din beste venn, men ingen utover dette.


Smaksnotater:
En storslått duft av lakris og salmiakk velter ut av forpakningen. Tennene løper i vann mens lukten av salt lakris strømmer ut. Stangen er veldig fast og helt umulig å brekke for hånd, men den er fin å bite i og absolutt ikke for hard. Dette er en alvorlig veldig god salt lakris, den er syrlig og metallisk i salmiakksmaken, lun og brennende i lakrissmaken. En nytelse. Den er også fremstillet i Catalonia som jo er kjempeeksotisk!

Karakter:
10/10 og jeg overdriver ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei og hopp!