Dent Oi Hot

Dent Oi Hot, store og sterke lakrispastiller!
Oioioi! Var en tur innom Matstreif i helgen (selvsagt) men det var så fullt og jeg orket ikke ta med meg noenting - vel inspirasjon blir jo alltid med så klart! Så spiste vi på Creperie de Mari, mmmm blåbær og bacon... I dag skal vi snakke litt om OI. OIOIOI.

Det sterke i Dent Oi Hot kommer fra en chilivariant, alt som blir oppgitt på innholdsfortegnelsen er capsicum - altså plantefamilien til chili og paprika, så nøyaktig hvilken type vet jeg ikke.

Hvordan de ser ut:
Svarte store pastiller dekket av sukker, kommer i en mørk oransje pose med svart pynt og påskriften "OI".

Hvordan man skal spise dem:
Ta én, smatt den til du føler deg bedre!

Smaksnotater:
Stikkende sterk av både salmiakk og sterk slik som chili. Den smaker godt av smaksrik lakris og er fin å spise på. Veldig fast konsistens, rik og nesten oljeaktig. Jeg vil si den smører halsen litt og at den er varmende, det føles bra! Ikke megasterk - så definitivt passabel for alle styrkepyser (deriblant meg selv). Jeg liker den, den er ikke dum!


Karakter:
10/10

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei og hopp!