Dream Lakris

Dream yoghurtis Lakris

Hvordan den ser ut:
Kommer i en rund hvit boks med blå detaljer. Selve isen er grå og ser litt skummel ut. Dekket av et tynt lag fine krystaller.

Yoghurtis lakris med lakrisrippel og lakrisflakes

Hvordan man skal spise den:
Ta én kule og spis den sakte skje for skje.

Smaksnotater:
Lukter kaldt, som fryser. Den smelter ganske fort. Lakrisbitene i isen smaker salmiakk og salt, de er litt knudrete og melete i konsistensen. Isen er langt fra fløyelsmyk. Halvparten av den blir fort til en slags smeltet issaus mens den andre halvparten er lett krystallisert. Er man fan av syrligheten som er vanlig i yoghurtis er det fort å bli skuffet her, den smaker strengt tatt fløteis med lakris. Isen er veldig søt, men smaker godt av lakris og det veier opp litt. Lakrisen er nemlig både salt og litt rund i smaken. Til tider har isen en lett metallisk smak. Men helhetlig er den søt og lett kvalmende. Den skulle vært mer syrlig og mye friskere. En kule er godt, to kuler er absurd.


Jeg liker ikke det skyldfølelsesladde lokket heller. Det er ikke djevelen som får meg til å spise is! Og boikotter man Tine er Diplom is en no-go. Så egentlig er denne isen en skuffelse, selv med så mye potensiale!


Karakter:
4/10

6 kommentarer:

  1. En skuffelse!?? HVA?! Denne er jo guds gave til mennesket, jo, og noe av det aller beste i hele verden! Og "ta en kule og spise med skje"? Vrøvl, denne skal spises rett fra boksen, og aller helst med gaffel!

    "En skuffelse", du liksom.

    SvarSlett
    Svar
    1. :( kanskje min var gammel?

      Men feilkilder til side er den jo ingenting å slenge hatten i taket for uansett! Den inneholder stort sett bare kjipe ingredienser, hvorav palmeolje og bare 8% yoghurt. Ikke at man spiser is for å være sunn, men fordi man skal være klar over hva noe gir seg ut for å være. Dette er jo ikke yoghurtis.

      Men nå er jo jeg rar da, Tone. Og hvis du koser deg med den, så er det supert! :D

      Slett
  2. Det var faktisk det jeg tenkte og, at kanskje din var gammel!? For den skal jo ikke være halv-krystallisert!
    Se om du finner den på en annen butikk og gi den en sjanse til ;)

    Når jeg smakte den husker jeg det som "YUM", men hvor i all verden er den blitt av? Hvor fant du den?
    Trodde den var utgått? Kanskje de har tatt til fornuft :D


    Smask fra Vanilla Strawberries (som ikke gidder logge på...) :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er ikke lett å finne nei, derfor jeg lurer på om min rett og slett var gammel ja. :D Jeg har også spist den før - og husker den som så mye bedre!

      Den er fortsatt på Diplom is sine hjemmesider! Så ser ut som den fortsatt finnes :D

      Hvor er en annen sak!

      Slett
  3. Stemmer at denne er litt kornete i konsistensen dessverre. Har kjøpt den 2 ganger og var likt begge ganger.
    Kanskje fordi det er youghurt eller noe? Skal dessverre tas av markedet da den visstnok selger dårlig.

    Har prøvd en lignende lakris is som heter kulinaris tror jeg det var. En boks på omtrent samme størrelse som Dream, bare firkantet.

    Den er dog ganske dyr, tror 55kr på rema 1000. Smaken derimot var en del bedre enn dream men skulle ønske det var enda mer av det fantastiske salmiakk fyllet. Får aldri nok av det,heh.

    SvarSlett

Hei og hopp!