Dent Salty

Dent Salty

 I dag har jeg grillet, tror kanskje jeg begynner å få teken på å tenne opp også. Appellerer til den lille pyromanen i meg. Disse pastillene kjøpte min søster Sigrid forrige helg, og vi spiste dem på flytoget. De er egentlig gode disse! Jeg har strengt tatt ikke skjenket dem noe særlig tanke, og det er sjeldent at jeg kjøper pastiller egentlig.

Det er regnvått og mørket kryper seg nærmere, da er det fint å kunne ta en varm og salt pastill mens man tenker på skyer og små grener som visner og detter ned. Var på Mikrobryggeriet på Majorstua i går og lærte både ett og annet om øl! Som er på tide - fordi jeg er neimen ingen connoisseur. Men nå som det popper opp små steder overalt - og som brygger selv, så er ikke lenger byturen ensidig preget av nådeløst surt Rignes-øl. *grøss* Takk og lov.

Men nå! Til DENT!


Hvordan den ser ut:
En svart eske med litt trendy grått mønster på. På den står det "Dent" i hvite bokstaver, og "Salty" i sølvbokstaver. Selve pastillene er runde og svarte med riller. Litt som små skjell.

Hvordan man skal spise dem:
Ta en pastill når det passer, tygg den gjerne, eller sug til den forsvinner. Tygging anbefales, det er nesten som terapi!


Smaksnotater:
Boksen lukter herlig av salmiakk og litt som papp. Minner ikke rent lite om IFA på lukten. De er myke og fine å tygge, de må tygges lenge før de setter seg i tennene. Smaken er salt og rund med lette drag av syrlig salmiakksalt. Den er søt og fin og smaker ikke så mye søtstoffer - som virkelig er et pluss! Smaken av kunstig søtning er virkelig blæh. Men disse smaker godt og er ganske avhengighetsskapende. Jeg blir bare sittende å avløse den ene med den andre. Salt og god, alldeles ikke dum!

Karakter:
9/10

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei og hopp!